با ظهور بانکداری الکترونیکبانک های پیشرو خدمات بانکی را از طریق فنآوریهای متنوع به مشتریان ارائه می دهد تا از یک سو رضایت مشتریان را از سوی هدف اصلی خود را که همان ایجاد نوعی رابطه و پیوند پایدار بین خدمات و گروه خاصی از مشتریان باشد را فراهم سازند مدیران بازاریابی میدانند که آثار این رابطه و پیوند پایدار را به عهده وفاداری مشتریان نسبت به خدمات بانک ها خواهد بود ایجاد چنین تعهدی که فرایند صورت میگیرد که شامل آشنا شدن مشتری با خدمات شناخت پیدا کردن نسبت به آن و سپس ترجیح خدمات است در صورت موفقیت آمیز بودن این فرآیند خدایی مشتری موفقیت بانک و معیوب شدن سایر رقبا را تضمین خواهد کرد در مقاله حاضر عوامل موثر بر ترجیح فناوری های بانکداری الکترونیک از سوی مشتریان بانک مسکن با طرح پنج فرضیه در خصوص سرعت عمل عملیات بانکی سهولت استفاده از فناوری امنیت عملیات بانکی هزینه عملیات بانکی و دسترسی سریع به فناوری بر ترجیح مشتریان مورد بررسی قرار گرفته است