در این مقاله میزان پذیرش بانکداري الکترونیک در میان مشتریان شعب بانکهـاي مختلـف شـهرشیراز مورد بررسی قرار مـی گیـرد . اطلاعـات و داده هـاي پـژوهش بـا اسـتفاده از پرسشـنامهجمع آوري شده اند. یافته هاي پژوهش نشان می دهد کـه سـهولت اسـتفاده، مفیـد بـودن و اعتمـادمشتریان در پذیرش بانکداري الکترونیک مؤثر است. میـزان تحصـیلات مشـتریان شـعب بانکهـاتاثیر مستقیمی در میزان پذیرش بانکداري الکترونیک دارد. با این حال رابطه معناداري بین سایر ویژگیهاي جمعی تشناختی و پذیرش بانکداري الکترونیک مشاهده نشد.