هدف: هدف این پژوهش بررسی وضعیت عوامل بازاریابی خدمات آرشیوی در آرشیو ملی ایران در مدل آمیختۀ بازاریابی (p7) است. روش: این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر رویکرد، از نوع تحقیقات آمیختۀ اکتشافی و پیمایشی است. جامعۀ آماری این پژوهش در بخش کیفی و کمی ، کارکنان آرشیوملی هستند. برای این منظور، در بخش کیفی، با انجام مصاحبه با کارکنان آرشیو به مصادیق هریک از عوامل مدل آمیختۀ بازاریابی در خدمات آرشیو دست یافته و سپس برای شناسایی و بررسی عوامل بازاریابی خدمات آرشیوی از پرسشنامۀ محقق ساخته ای استفاده شد که دارای ابعاد مختلف عوامل مدل آمیختۀ بازاریابی بود. پس از آن، داده ها، با استفاده از نرم افزار اس.پی.اس.اس.، با روش های آمار توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته ها و نتایج پژوهش: یافته های پژوهش در بخش کیفی نشان داد هریک از عوامل آمیختۀ بازاریابی در مراکز آرشیوی شامل محصول، هزینه، مکان، فعالیت های تشویقی، و ترغیبی، و مانند آن از چه شاخص هایی تشکیل می شوند. سپس، در بخش کمی مشخص شد وضعیت مدل آمیختۀ بازاریابی در خدمات آرشیو ملی ایران در سطح متوسط قرار دارد واز نظر کارمندان آرشیو ملی ایران از بین مؤلفه های این مدل، به ترتیب شواهد فیزیکی، با رتبۀ 97/4 رتبه نخست هزینه با رتبه 73/4 رتبه دوم، محصول با رتبه 63/4 رتبه سوم، فرایند با رتبه 28/4 رتبه چهارم، افراد با رتبه 16/4 رتبه پنجم، فعالیت های ترغیبی و تشویقی با رتبه 66/3 و مکان به رتبه( کانال توزیع ) با رتبه 59/1 رتبه هفتم را به خود اختصاص داده اند. همچنین، بین عوامل مدل آمیختۀ بازاریابی و جنسیت، سن، تحصیلات، و سابقۀ خدمت کارکنان آرشیو ملی ایران رابطۀ معنا داری وجود نداشت.