هدف: هدف این پژوهش بررسی مزیت فرایند بازاریابی بر اساس مدل p7 (محصول، قیمت، مکان، ترویج، کارکنان، فرایند و شواهد فیزیکی) در کتابخانههای دانشگاه شهر اصفهان است.
روش: پژوهش حاضر توصیفی_پیمایشی ، روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای و حجم نمونه 96 نفر است. ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامه محقق ساخته است که ضریب پایایی آن با استفاده از فرمول آلفای کرونباخ 96/0 محاسبه شد. تجزیه و تحلیل داده ها با استتفاده از نرم افزار SPSS در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی انجام شد.
یافته ها: نتایج نشان داد که میانگین مولفه های فرایند بازاریابی بر اساس مدل 7p در کتابخانههای دانشگاهی شهر اصفهان بیشتر از سطح متوسط است و مولفه "قیمت" بهترین وضعیت را نسبت به سایر مولفه ها دارد همچنین بین نظر پاسخگویان بر حسب متغیرهای جمعیت شناسختی رشته تحصیلی، نوع کار در کتابخانه و دانشگاه محل خدمت، تفاوت معناداری وجود ندارد، ولی بر حسب متغیرهای جمعیت شناختی جنسیت، سابقه خدمت، سن، میزان تحصیلات و نوع کتابخانه تفاوت معنادار مشاهده شد.
اصالت/ارزش: نتایج این پژوهش مدیران را در شناخت مفهوم، اهمیت و بهبود بازاریابی در سازمان یاری می دهد و شیوههای مناسب برای افزایش بهبود فرآیند بازاریابی بر اساس مدل p۷ در کتابخانه های دانشگاهی را به آنها می شناساند.