امروزه سازمانها بیش از پیش، نیازمند روشهای متعدد موثر برقراری ارتباط با مشتریان هستند. این امر به دلیل استفاده بسیاری از شرکتها از ارتباطات یکپارچه بازاریابی است. مسئله اساسی پژوهش حاضر این است که شبکه بانکی کشور به موسسات مالی و اعتباری، چگونه میتوانند به طور مناسب از مفهوم جدید ارتباطات یکپارچه بازاریابی استفاده نمایند. هدف اصلی این پژوهش، شناسایی مولفه های موثر و ارتباطات یکپارچه بازاریابی است. پژوهش حاضر، از لحاظ نحوه گردآوری اطلاعات، توصیفی_تحلیلی (از شاخه مورد پژوهی) و در آن از ابزار مصاحبه نیمه ساختار یافته و تکنیک تحلیل تم استفاده شده است. روش نمونه گیری این پژوهش، قضاوتی گلوله برفی است. جامعه مورد نظر، متشکل از کارشناسان سه واحد روابط عمومی و تبلیغات، توسعه بازار و مرکز پژوهشات و برنامه ریزی ساختمان مرکزی بانک ملت است. تعداد نمونه، برابر ۱۰ نفر است. نتایج نشان میدهد که بانک ملت در جای یکپارچگی چندان موفق نبوده است باید بیش از پیش به این رویکرد بها دهد.