هدف از این پژوهش اولویت بندی مهمترین عوامل تاثیرگذار و ارزش ویژه برند در صنعت نرم افزاری است، در راستای نیل به این هدف رابطه بین عوامل آمیخته بازاریابی ( کانال توزیع، قیمت ارزش گرا، فعالیت های ترفیعی و خدمات پس از فروش)، تصویر شرکت، سه بعد ارزش ویژه برند (آگاهی از برند/تداعی ذهنی، کیفیت ادراک شده و وفاداری به برند) و ارزش کلیه ارزش ویژه برند، به وسیله معادلات ساختاری سنجیده شده است. پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و بر اساس روش گردآوری داده ها از نوع توصیفی_پیمایشی محسوب میشود. جامعه آماری این پژوهش، کاربران محصولات یک شرکت نرم افزاری هستند که علاوه بر کاربر بودن با شرکت تعامل و ارتباط داشتهاند، به این منظور با روش نمونه گیری تصادفی ساده نمونه ای مشتمل بر ۲۲۸ نفر تعیین شد. نتایج حاصل نشان داد که تصویر شرکت به عنوان متغیر میانجی مهمترین نقش را در فرآیند ایجاد ارزش ویژه برند ایفا میکند و خدمات پس از فروش، قیمت و ترفیع به واسطه این متغیر بر ابعاد ارزش ویژه برند تاثیرگذارند و از بین افراد اثر به ویژه برند، کیفیت ادراک شده و وفاداری به برند بر ارزش ویژه برند تاثیر معنادار و مثبت اعمال میکند. بنابراین، شرکت های فعال در حوزه نرم افزار باید و باید تاکید زیادی بر ایجاد محصول با کیفیت و ایجاد وفاداری به برند داشته و در این زمینه از تصویر شرکت خود به عنوان یک مزیت رقابتی و عمده بهره گیرند. همچنین از طریق افزایش مطلوبیت خدمات پس از فروش، استمرار ملاقات نمایندگان شرکت با مشتریان و حفظ تناسب قیمت محصولات خود با کیفیت آنها، تصویر ذهنی مثبت مشتریان از شرکت و اعتقادات و از این طریق بر کیفیت ادراک شده وفاداری مشتریان خود تاثیر مثبت آن نمایند.