اﻣﺮوزه در ﺑﺎزارﻫﺎي جهانی، ﺑﺮﻧﺪﻫﺎي ﻣﻮﻓﻖ به ﻣﻨﻈﻮر ﺣﻔﻆ ﻣﺰﻳﺖ رﻗﺎﺑﺘﻲ، ﺑﺎﻳـﺪ ﺗﺼـﺎوﻳﺮ ﻣﺘﻤﺎﻳﺰي را از ﺧﻮد ﺑﻪ ﻧﻤﺎﻳﺶ بگذارند. هدف از این پژوهش بررسی راﺑﻄﺔ ﺑﻴﻦ ارزش وﻳﮋة ﺑﺮﻧﺪ و ﺗﺼﻮﻳﺮ ﺑﺮﻧﺪ ﺧﻮدروي ﺳﻤﻨﺪ ﺑﺎ ﻧﻘﺶ ﻣﻴﺎﻧﺠﻲ ﺳﺮﻣﺎﻳﺔ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲاﺳﺖ. جامعه آماری این پژوهش شامل خریداران خوردروی سمند در منطقه 5 شهر تهران است که در این پژوهش420 پرسشنامه به روش نمونه گیری در دسترس در اختیار مراجعه کنندگان به نمایندگی های ایران خودرو و نمایشگاه های اتومبیل قرار گرفت و 385 پرسشنامه برگشت داده شد. .داده ﻫﺎ از ﻃﺮﻳـﻖ ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ و ﻣﻄﺎﻟﻌﺎت ﻛﺘﺎﺑﺨﺎﻧﻪ اي ﮔﺮدآوري شدند. ﺑـﺮاي آزﻣـﻮن ﻓﺮﺿـﻴﻪ ﻫـﺎي ﭘـﮋوﻫﺶ ، ﻣـﺪل، ﻣﻌﺎدﻻت ﺳﺎﺧﺘﺎري و ﺑـﻪ وﻳـﮋه ﺗﻜﻨﻴـﻚ ﺗﺤﻠﻴـﻞ ﻣﺴـﻴﺮ ﺑـﻪ ﻛﺎر ﮔﺮﻓﺘـﻪ ﺷـﺪه و ﺑـﻪ اﻳـﻦ منظور از نرم افزارهای آماری SPSS نسخه 17 و SmsrtPLS استفاده شده است. نتایج بدست آمده حاکی از این است که ارزش ویژه برند بر سرمایه اجتماعی و تصویر برند اثر معناداری دارد و همچنین سرمایه اجتماعی نیز به تصویر برند تاثیر معناداری میگذارد.