یک برند مکانیسمی است که سازمان ها را در جهت رسیدن به مزیت رقابتی یاری می نمایند. ارزش ویژه برند ک سال ۱۹۸۰ تبدیل به یک مفهوم مهم در بازاریابی شد، ارزش افزوده است که به واسطه نام برند برای سازمان ایجاد می شود. ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری یک ساختار چند بعدی است که شامل جنبههای نگرشی و رفتاری می باشد در این افزایش با در نظر گرفتن مدل اکر ابتدا تأثیر وفاداری به برند (بعد رفتاری) و ارزش ویژه برند مورد بررسی قرار گرفت. از آنجایی که وفاداری به برند می تواند تحت تأثیر سه بعد دیگر مدل (کیفیت ادراک شده" آگاهی از برند و تداعی برند) ایجاد شود در مرحله به مرحله بعدی سه عامل مذکور، به عنوان عوامل موثر بر وفاداری مورد مطالعه قرار گرفتند سپس تاثیر آنها بر ارزش ویژه برند بررسی شده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون فرضیه ها از روش مدلسازی معادلات ساختاری استفاده گردیده است. نتایج این پژوهش نشان میدهد که وفاداری، آگاهی و کیفیت بر ارزش ویژه برند تاثیر دارد و آگاهی از برند از عوامل موثر بر وفاداری مشتریان ببرند می باشند.