رقابت در بازار محصول بهعنوان یک عامل حیاتی در اتخاذ تصمیمات افشا ی اطالعات توسط شرکتها میباشد هدف این پژوهش بررسی ارتباط ب ین سطح افشای مسئولیت اجتماعی شرکتها و رقابت بازار محصول می باشد جامعه مورد مطالعه بدون نمونه گیری شامل صنایع شیمیایی فرآوردههای نفتی و سیمانی پذی رفته شده در بورس اوراق بهادر تهران 54 شرکت میباشد که برای دو دوره مالی 1390 و 1391 مورد بررسی قرار گرفته سطح افشای مسئولیت اجتماعی شرکتها با استفاده از تحلیل محتوای گزارش ساالنه هیأتمدیره و رقابت بازار محصول با استفاده از شاخص هرفیندال_ هیرشمن اندازهگیری شده است برای آزمون فرضیات از سلیقه رگرسیون چند متغیری به روش داده های ترکیب ی و نرم افزار 7 Eviews استفاده شده نتایج این پژوهش نشان می دهد بین سطح افشای مسئولیت اجتماعی شرکت و رقابت بازار محصول ارتباطی معنی داری وجود ندارد همچنین بین سطح افشای عملکرد اجتماعی و زیستمحیطی شرکت با رقابت بازار محصول ارتباط معناداری وجود ندارد