انگیزه خدمت محور برای نشان دادن انگیزه افراد به منظور پیوستن به بخش عمومی ایجاد شده است. هدف این پژوهش شکل گیری رفتار شهروندی سازمانی بر مبنای انگیزه خدمت محور، سرمایه اجتماعی و تعهد سازمانی است. روش تحقیق توصیفی- همبستگی و از نوع مدل سازی معادلات ساختاری است. جامعه آماری همه کارکنان بانک های دولتی شهر کرمان است که نمونه ای به حجم ۲۲۰ نفر انتخاب شد. برای گردآوری داده ها چهار پرسشنامه انگیزه خدمت محور، رفتارهای شهروندی سازمانی، سرمایه اجتماعی و تعهد سازمانی به کار گرفته شد. برای تعیین روایی پرسشنامه ها تحلیل عاملی تأییدی انجام گرفت. داده ها پس از جمع آوری، با نرم افزارهای آماری SPSS و Amos تحلیل شد. نتایج نشان داد انگیزه خدمت محور بر تعهد سازمانی، رفتارهای شهروندی سازمانی و سرمایه اجتماعی تأثیر معناداری می گذارد. همچنین، تأثیر سرمایه اجتماعی بر تعهد سازمانی و رفتارهای شهروندی، و تأثير تعهد سازمانی بر رفتارهای شهروندی سازمانی معنادار است.