بانکداری مبتنی بر اینترنت یا همان بانکداری اینترنتی، به عنوان رایجترین نوع بانکداری در عص ر حاضر مورد توجه است که به منظور استقرار کامل این نوع از بانکداری ابتدا باید عوامل موث ر به منظور پذیرش آن مورد بررسی قرار گی رد. هدف از انجام این تحقیق بررسی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی در بین گروه های مختلف مشتریان مدیریت شعب منطقه 4 بانک ملت است. حجم نمونه این تحقیق شامل 384 نفر از مشتریان براساس فرمول کوکران در جامعه نامحدود و روش تحقیق توصیفی، کاربردی و پیمایشی بوده و به منظور بررسی فرضیات و متغیره ای تحقیق از نرم افزار AMOS-SPSS استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان داد که بین متغیرهای فرهنگ و درک مفید بودن، فرهنگ و سهولت ادراک شده، ریسک ادراک شده و نگرش استفاده از خدمات اینترنت بانک، درک مفید بودن و نگرش، درک مفید بودن و قصد استفاده، سهولت استفاده و درک مفیدب ودن، سهولت استفاده و نگرش، سهولت استفاده و قصد استفاده، هنجار ذهنی و قصد استفاده، نگرش و قصد استفاده، رابطه معناداری وجود دارد. همچنین نتایج تحقیق نشان داد که بین کنت رل رفتار درک شده و قصد استف اده از بانکداری اینترنتی رابطه معناداری وجود ندارد. همچنین براساس نتایج مشخص شد که نگرش استفاده از خدمات اینترنت بانک بانک ملت بیشترین تاثیر را بر قصد استفاده از خدمات اینترنتی این بانک دارد.