هدف از اين مقاله، بررسي عوامل كليدي تأثيرگذار در پـذيرش همـراه بانـك (بـه عنـوان نـوآوري جديـد بانكـداري الكترونيك) از سوي مشتريان بانكهاست. لذا با استفاده از مدلهاي موجود در ادبيات، عوامـل بـالقوه مـؤثر در پـذيرش اين ابزار مورد بررسي قرارگرفتهاند. در تجزيه و تحليل آماري از روشهاي آمار توصيفي، آزمون ميانگين تكنمونـهاي، تحليل عاملي تأييدي و آزمون همبستگي اسپيرمن استفاده شده است. متغيرها نيز با طيف ليكرت انـدازهگيـري و براسـاس مدل رفتار مشتري دستهبندي شدهانـد. اطلاعـات بـا اسـتفاده از پرسشـنامه جمـع آوري و تجزيـه و تحليـل دادههـا بوسـيله نرمافزارهاي SPSS و LISREL انجام شده است. نتايج نشان ميدهد عوامل كيفيت خدمات، اعتماد به بانك، عملكـرد مورد انتظار، تطبيق وظيفه- فناوري، تـلاش مـورد انتظـار، شـرايط تسـهيل كننـده، آگـاهي از خـدمات، خودكارآمـدي و نوآوري شخصي تأثير معناداري بر پذيرش همراه بانك دارند. ليكن عامل احساس ريسك نسبت بـه نـوآوري شخصـي و خودكارآمدي و آگاهي تأثير كمتري بر پذيرش دارد و همبستگي معناداري با رضايت مشتري ندارد. ضمناً در اين تحقيق مشتريان بانك سامان مورد مطالعه قرار گرفته اند.