پذیرش فناوری از سوی کاربران از مهمترین عوامل موفقیت یک فناوری است. در صورت عدم پذیرش تکنولوژی توسط کاربران یا ضعف در پذیرش آن، قابلیتهای سیستم بسیار تنزل یافته و سبب هدر رفتن منابع میشود. افزون بر اینکه پذیرش فناوریهای نوین در لحظه اتفاق نمیافتد بلکه فرایندی است که در طول زمان شکل میگیرد و در صورت استفاده مستمر و عادت، پذیرش موفق صورت میگیرد. در این مقاله ضمن مرور پژوهشهای انجام شده در زمینه مدل پذیرش فناوری و با در نظر گرفتن متغیرهای مدل اولیه پذیرش فناوری، متغیرهای جدیدی از جمله متغیرهای عادت و آگاهی مشتریان -که کمتر به آن توجه شده - به سازههای مدل اضافه شده است. سپس به منظور شناخت بهتر متغیرهای تاثیرگذار بر این رابطه و درک دینامیزمهای موجود، با استفاده از رویکرد مدلسازی پویایی حلقوی(CLD)یک مدل پذیرش فناوری پویا در بانکداری ایران سیستم و ترسیم نمودارهای عل ارائه میشود و در نهایت شبیه سازی انجام میگیرد.نتایج شبیه سازی نشان میدهد برای افزایش پذیرش بانکداری الکترونیکی، اولین قدم اطالعرسانیو آگاه کردن مردم نسبت به بانکداری الکترونیک و مزایای آن و کاهش مقاومت عادت به سیستم سنتی است.