هدف این مقاله، بررسی پذیرش ابزارهاي بانکداري الکترونیک از سوي مشتریان بانک سامان و تاثیر آن بر رضایت و وفاداري مشتریان است. بدین منظور با استفاده از مدلهاي موجود در ادبیات، متغیرها و عوامل بالقوه تأثیرگذار در پذیرش مورد بررسی قرار گرفته اند. متغیرها با طیف لیکرت اندازهگیري و بر اساس مدل رفتار مشتري دستهبندي شدهاند. اطلاعات با استفاده از پرسشنامه جمعآوري و تجزیه و تحلیل داده ها بوسیله نرمافزارهاي SPSS و LISREL انجام شده است. براي تجزیه و تحلیل آماري از روشهاي آمارتوصیفی، آزمون میانگین تکنمونهاي، تحلیل عاملی تأییدي و آزمون همبستگی اسپیرمن استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان میدهد که عوامل عملکرد مورد انتظار، تطبیق وظیفه-فناوري، تلاش مورد انتظار و شرایط تسهیلکننده تأثیر معناداري بر پذیرش بانکداري الکترونیک و رضایت مشتري دارند. همچنین خودکارآمدي، نوآورانگی شخصی و آگاهی از خدمات تأثیر معناداري بر پذیرش و رضایت مشتري دارند. بر اساس نتایج آماري عامل احساس ریسک نسبت به نوآورانگی شخصی و خودکارآمدي و آگاهی تأثیر کمتري بر پذیرش دارد و همبستگی معناداري با رضایت مشتري ندارد. همچنین کیفیت خدمات،اعتماد به بانک و ارزش هر سه هم بر پذیرش و هم بر رضایت تأثیر معناداري دارند