هدف تحقیق حاضر بررسی رابطه سلامت سازمانی مدارس با عملکرد مدیران مدارس ماده سه گانه تحصیلی آموزش و پرورش شهرستان مراغه می باشد و برای این منظور سلامت سازمانی مدارس بر اساس نظریه پارسونز در سه بعد سلامت سطح نهادی سازمان سلامت سطح اداری سازمانی سلامت سطح فنی سازمانی تعریف و در این راستا سه فرضیه اصلی و ۷ فرضیه فرعی تنظیم شده است جامعه آماری تحقیق حاضر مدیران مقاطع سه گانه تحصیلی می باشد که تعداد آنها ۲۴۸ نفر است به علت محدود بودن تعداد جامعه آماری از روش سرشماره یاتمام شماره استفاده شد به عبارتی کل جامعه آماری به عنوان نمونه آماری در نظر گرفته شد