تحقیق حاضر به ارزیابی عوامل موثر بر وفاداری مشتریان بانک کشاورزی استان ایلام میپردازد. ارزیابی میزان وفاداری مشتریان با استفاده از مدل مفهومی معروف شش بعدی پویان شامل عوامل مربوط به مشتری( رضایت مشتری، اعتماد مشتری ، برنامههای وفاداری مشتری) و عوامل مربوط به خدمات (ارزش ادراک شده، کیفیت خدمات، شهرت برند )صورت گرفت. جامعه آماری پژوهش ،کلیه مدیران و کارکنان بانک کشاورزی استان ایلام بود. داده های پژوهش از طریق ابزار پرسشنامه جمع آوری گردید .برای تحلیل یافته های پژوهش، به دلیل غیر نرمال بودن داده ها از آزمون دوجمله ای و برای اولویتبندی از تحلیل وارد یانس فریدمن استفاده گردید .یافتهها حاکی از تاثیر تمامی مولفههای تحقیق است. نتایج حاصل از آزمون تحلیل واریانس فریدمن، مربوط به عوامل مربوط به مشتری نشان می دهد که بالاترین رتبه اعتماد، و پایین ترین رتبه برنامههای وفاداری مربوط می باشد. همچنین نتایج حاصل از آزمون تحلیل واریانس فریدمن مربوط به عوامل مربوط به خدمت نشان میدهد بالاترین رتبه مربوط به شهرت برند، و پایین ترین رتبه مربوط به کیفیت خدمات می باشد.