محیط کسب و کار و بهبود شاخص های مربوط به آن گامی مثبت و اساسی در جهت تقویت سازمان و رسیدن به
اهداف سازمانی است. این عامل مهم به عنوان راهبرد اساسی تحقق رشد مستمر و پرشتاب اقتصادی، گسترش عدالت اجتماعی و ارتقای استاندارد زندگی مردم قلمداد می شود که منجر به ایجاد فرصت های شغلی، کاهش فقر و بهبود استاندارد زندگی مردم می شود. یكی از عوامل موثر بر بهبود فضای کسب و کار رعایت اصول اخلاقی در محیط کسب و کار است. در چند دهه ی اخیر سرمایه گذاری مبتنی بر اصول اخلاقی به عنوان یكی از مهمترین موضوعات در عرصه کسب و کار مطرح شده است. به همین منظور مطالعه حاضر در تلاش است تا ابتدا به معرفی محیط کسب و کارپرداخته و استفاده از اصول اخلاقی در محیط کسب و کار را مورد بررسی قرار دهد. نتایج بدست آمده نشان می دهد استفاده از اصول اخلاقی در محیط کسب و کار موجب بهبود شرایط محیط کسب و کار می شود و زمینه لازم را برای پیشبرد اهداف سازمان فراهم می کند.