امروزه ، تمرکز صنایع از کارایی کارگران به کارآیی کارگران دانش تغییر یافته است. بنابراین ، فرآیند ارزیابی عملکرد کارکنان دانش مهم است. یک اشکال اساسی در روش های قبلی برای ارزیابی عملکرد ، نتایج مغرضانه آنها به دلیل تأثیر بر انگیزه های شخصی ارزیابی کننده است. در این مطالعه ، با توسعه رویکرد روش نتیجه نتیجه (RBM) ، معیارهای ارزیابی عملکرد کارکنان دانش در شرایط برون سپاری در مitutionسسه هدایت فرهیختگان جوان (HFJ) مشخص می شود. مدلهای مختلف تجزیه و تحلیل پوشش داده (DEA) بر روی 25 دانشمند کار می کند که در بخش تحقیق و توسعه در موسسه کار می کنند. DEA توانست كارمندان دانش را به كاركنان كارآمد و ناكارآمد تقسيم بندي كند. بر اساس برنامه های توسعه شغلی پروژه ، مجموعه ای از کارکنان دانش کارآمد برای ایجاد معیار بهترین عملکرد داخلی برای بهبود عملکرد سایر کارکنان دانش ناکارآمد استفاده شد. یافته ها نشان می دهد که 4 دانشمند کارآمد هستند. یافته های ما نشان می دهد که مدل غیر شعاعی تحلیل پوششی داده در مقایسه با سایر مدل های شعاعی دارای قدرت تفکیک بیشتری است.