فرهنگ کارآفرینی و رفتار شهروندی سازمانی دو مقوله مهم رفتاری هستند که امروزه در حوزۀ تئوری های مـدیریت رفتـار سـازمانی از جایگـاه ویژهای برخوردارند. این دو مبحث دارای نقاط مشترک فراوانی هستند که به نظر میرسد بر هم تأثیرگذار باشند. با توجـه بـه اهمیـت ایـن دو مؤلفـه مهم رفتاری, در این مقاله که مبتنی بر پژوهشی میدانی در یکی از سازمانهای دولتی ایران مـیباشـد, تـلاش گردیـده تـا ضـمن تعریفـی روشـن از مسأله, ادبیات مربوط به این دو مقوله با تأکید بر مطالعاتی که به ارتباط این دو مفهوم باز میگردد, مورد بررسی قـرار گیـرد. سـپس, اهـداف تحقیـق, مدل مفهومی و فرضیات تحقیق, روش تحقیق, جامعه آماری و نمونههای مـورد مطالعـه و روشهـای تجزیـه و تحلیـل دادههـا در قالـب متـدولوژی تحقیق تبیین شده است. یافته های تحقیق با بهرهگیری از روشهای مختلف آمار توصـیفی و اسـتنباطی در قالـب جـداول تحلیلـی، بخـشی دیگـر از مقاله را تشکیل میدهد که فرضیات تحقیق را مورد آزمون قرار داده و در پایان نیز با توجه به نتایج آزمون های آماری, پیشنهادها و راهکـارهـایی در قالب جمعبندی و نتیجهگیری مقاله ارائه شده است.