با توسعه فناوری اطالعات و ارتباطات در صنعت بانکداری، برخی از بانکها اقدام به توسعه خدمات بانکداری الکترونیک برای مشتریان حقوقی خود نموده اند. ظهور فناوری اینترنت بانک اشخاص حقوقی نمونهای از این خدمات است. الزمه موفقیت و پذیرش این خدمات مانند هر فناوری دیگری نیاز به مطالعه و شناسایی مؤلفههای مؤثر بر پذیرش آن توسط کاربران دارد. در این مقاله ضمن مطالعه ادبیات تحقیق، مدل پذیرش فناوری )TAM )متناسب با فناوری بانکداری الکترونیک اشخاص حقوقی و برمبنای مصاحبههای انجامشده با خبرگان صنعت بانکداری توسعه داده شدهاست. پرسشنامه ای بر مبنای آن طراحی شده و بین مشتریان بانک اقتصاد نوین )اولین بانک خصوصی کشور( توزیع شده تا میزان تأثیر مؤلفه های مختلف شناساییشده بر پذیرش این فناوری بررسی شود. از رویکرد معادالت ساختاری برای بررسی فرضیههای تحقیق و تأیید مدل مفهومی تحقیق استفاده شدهاست. نتایج مدل آماری نشان میدهد، مدل پیشنهادی برازنده دادهها میباشد و مؤلفههای اعتماد و امنیت بیشترین تأثیر را بر پذیرش این فناوری دارد. همچنین هیجان های درونی کاربران حقوقی بر خالف کاربران حقیقی بر پذیرش این نوع فناوری تأثیری ندارد.