ارزش ویژه برند در موسسات آموزشی موضوعی است که در کشور ما مورد بررسی قرار نگرفته است و تحقیق حاظر برای اولین بار ارتباط بیا آمیخته بازاریابی خدمات و ارزش ویژه برند موسسات آموزشی را بررسی میکند. جامعه آماری پژوهش موسسات آموزشی زبان در سطح رشت است. نمونه مورد مطالعه در این تحقیق 2،3 نفر است. برای جمع آوری داده های این تحقیق از پرسشنامه استفاده شده است. سوالات پرسشنامه در دو بخش به ترتیب سوالات آمیخته بازاریابی خدمات و سوالات مربوط به ارزش ویژه برند تنظیم شده است، پایایی پرسشنامه بر اساس ضریب آلفای کرونباخ و روایی محتوا بر اساس نظر اساتید مورد تایید قرار گرفت و ضریب آلفای کرونباخ این پرسشنامه 822/0 بدست آمده است . برای بررسی فرضیه اصلی تحقیق از روش معادلات ساختاری و برای سنجش فرضیه های فرعی از تحلیل و گرسیون استفاده شده است. پردازش حاصل از داده ها حاکی از آن است که خدمات آموزشی، فرآیند ارائه خدمات، افراد و ترفیع تأثیر مثبت و معنا داری بر ارزش ویژه برند دارند و همچنین خدمات آموزشی موسسه به عنوان تاثیر گذار ترین عامل در افزایش ارزش ویژه برند شناسایی گردید.