این مقاله با توجه به اهمیت مشتریان در صنعت بانکداری به بررسی مفهوم وفاداری مشتریان بانک تجارت از طریق بررسی تاثیرات متغیرهای تصویر ذهنی ،کیفیت خدمات و رضایتمندی پرداخته است. از این رو در راستای اینکه چگونه متغیرهای یاد شده در یک فضای بانکی، وفاداری را شکل میدهد، تلاش شده است با شناسایی شاخصهای هر متغیر ،به مدیران بانک تجارت این امکان داده شود تا استراتژیهای مناسب و اثربخش برای وفاداری نمودن مشتریان را طراحی و پیاده سازی نماید . پژوهش حاضر از آن نظر که یک ارتباط پیچیده بین متغیرهای تحقیق را به صورت یکپارچه میسنجد، جدید می باشد. جامعه آماری تحقیق مشتریان بانک تجارت واقع در شهر تهران می باشند و داده های مورد نظر با استفاده از پرسشنامه جمع آوری گردیده همچنین تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آزمون های پارامتریک و ناپارامتریک صورت پذیرفته است .نتایج تحقیق حاکی از تاثیر مستقیم تصویر ذهنی در میزان رضایتمندی و کیفیت خدمات است همچنین کیفیت خدمات در میزان رضایت مشتریان تاثیر مستقیم دارد از طرف دیگر کیفیت خدمات و میزان رضایت مندی مشتریان در وفاداری آنها تاثیر معنی داری دارد.